Ugrás a tartalomra

Járműjavító

A járműjavító története

Az Északi Járműjavító aligha mond ma sokat a budapestieknek, hiszen nem kevesebb, mint 140 éven át, egészen 2009-ig mozdonyok javítása folyt a városnak ezen a részén. Aki nem itt dolgozott, nem igazán járt ezen a területen. A hely szellemiségét persze éppen ez az ipari örökség adja, az ország egykor egyik legjelentősebb üzemének atmoszférája és páratlan terei.

Épületek

A múzeum elhelyezésére részben a felújításra váró meglévő épületekben, részben új épületszárnyakban kerülhet sor.

Környezet

A Közlekedési Múzeum számára helyet adó terület az MÁV Északi Járműjavító főműhelyének egy része. A műhely az idők során folyamatosan bővült, kiemelkedő szerepet játszott a korszerűsödő vasúti járműállomány javításában, 2009-ig jelentős méretű ipari üzemként működött a Kőbányai út ipari tengelyén. Az egykori csarnoképületek közül a mai napig fennmaradt az Eiffel iroda által tervezett acélszerkezetű nagy csarnok, mely a jövőben a Magyar Állami Operaház műhelyházaként fog működni. A II. világháború során elpusztult épületek helyén épült fel 1962-re az ún. Dízelcsarnok és a hozzá kapcsolódó irodaépület - amelyeket a jövőben a Közlekedési Múzeum vehet használatba. A múzeum új helyszíne így a legautentikusabb környezetben épülhet ki.